Blijf op de hoogte

Nieuws & Acties

Nieuws & Acties

Case Study voco Hotel

Case Study voco Hotel

 

 

 

Het voco™ Hotel in Den haag is een 4-sterren hotel dat gevestigd is op een adembenemend mooie locatie. Namelijk een oud bankgebouw, waarin het voco™ hotel het gebouw met een smaakvol interieur naar de moderne tijd heeft getrokken. Een belangrijk onderdeel van het hotel is het communicatieplan, dat medebepalend is voor de sterrenstatus. Hierbij wordt gekeken naar telefonie, bereikbaarheid, veiligheid en spelen het in- en uitchecken hier een belangrijke rol in. Het voco™ Hotel heeft voor de samenwerking met Nemesys gekozen, omdat zij de beste oplossing konden bieden op de gestelde eisen. 

De communicatie binnen een hotel is een complexe aangelegenheid, want het hotel moet te allen tijde operationeel blijven en er moet een goede dekking zijn voor draadloze toestellen. Doordat Nemesys jarenlange ervaring heeft op gebied van telecom en ICT, konden ze aan deze specifieke eisen voldoen. Voor het project is gekozen om een hybride oplossing van Mitel toe te passen. Omdat er nauwelijks 4G dekking is binnen de muren van het hotel is het gebouw voorzien van wifi access points, die een goede dekking garanderen. Zelfs op lastige plekken. Draadloze toestellen zijn daardoor altijd bereikbaar. 

Naast dat het platform erg stabiel is, biedt het platform ook extra functionaliteit. Als voorbeeld ontvangt de afdeling ‘house keeping’ een melding als een gast zich heeft uitgecheckt. En kunnen ze de kamer gereedmaken voor nieuwe gasten. Maar zo zijn ook alle toestellen voorzien van een noodknop. Mocht er iemand onwel worden dan kan direct de receptie gebeld worden, door op de noodknop te drukken.

Nemesys werd bij dit project ondersteund door telecom en ICT distributeur ‘BusinessCom’. BusinessCom is de distributeur van Mitel in Nederland. Dat betekent dat ze de verschillende Mitel producten voeren die in Nederland beschikbaar zijn. Vanuit BusinessCom wordt er met de business partner, in dit geval Nemesys, mee gedacht om te kijken welke platform het best past bij een eindklant waar het geplaatst gaat worden. BusinessCom functioneert als een vraagbaken, een klankbord en als sparringspartner voor business partners. Denken we de goede kant op? Vergeten we niks? Als dan eenmaal de handtekening gezet is, dan wordt er gekeken hoe de implementatie het best kan plaatsvinden. Als het platform eenmaal draait dan hoop je natuurlijk dat het altijd goed blijft draaien, maar mocht er een probleem voorkomen, dan gaan BusinessCom weer in de service/support mode en wordt Nemesys geholpen om de problemen op te lossen. 

Bekijk de video over deze casestudy en wil je meer weten over de mogelijkheden MiVoice Office 400 van Mitel? Neem dan contact met ons op.
 

Meer weten?

Stel uw vraag via de button of bel naar +31 413 72 42 00