Met My-Connect biedt BusinessCom ruim 15 Cloud-diensten die dankzij de My-Connect Portal eenvoudig te bestellen en beheren zijn. Maar waarom zou je als reseller voor My-Connect kiezen? Onze partnermanagers Derc van Mierlo en Eric de Jongh geven 6 redenen.
1. Breed en volledig portfolio
Gestart als distributeur van telecom- en IT-hardware heeft BusinessCom met de toevoeging van het My-Connect Cloud-portfolio alles wat je als reseller nodig hebt om je portfolio te bouwen. Derc van Mierlo: “Om te beginnen hebben we binnen My-Connect meer dan 15 diensten als UCaaS, Cloud Telefonie, Videoconferencing, mobiele telefonie, SIP Trunking, connectiviteit en cybersecurity. Maar Cloud-diensten kunnen niet zonder hardware als switches, accesspoints, headsets, bureautoestellen, deurtelefoons en bewakingscamera’s. Dat wij zowel diensten als hardware leveren, maakt ons interessant voor ICT-resellers.”
2. Eén bestelloket voor zowel Cloud-dienst als hardware
“Alles wat we bij BusinessCom doen, draait om de reseller”, zegt Eric de Jongh. “Daarom is ontzettend veel tijd en geld geïnvesteerd in de gebruiksvriendelijke My-Connect Portal die geïntegreerd is in de webshop, zodat zowel dienst als hardware via één loket besteld kan worden.” Derc van Mierlo: “Dit hebben we ook nog eens gecombineerd in een handige smartphone app zodat je als partner in theorie ’s avonds vanaf de bank via de app licenties, SIP Trunks, internetverbindingen en aanvullende netwerk- en telefonie-hardware kunt bestellen. En vóór 22.00 uur besteld, is de volgende dag in huis of via dropshipment bij je klant.”
3. Meerdere smaken UCaaS en Telefonie
BusinessCom adviseert met heel veel liefde zijn business partners, maar wil daarnaast ook keuze bieden, zegt Eric de Jongh. “Daarom hebben we er voor gezorgd dat er binnen My-Connect meerdere smaken aan communicatieplatformen zijn. Voor UCaaS zijn dat My-Connect Univerge Blue, My-Connect Zoom en My-Connect Rainbow; voor Cloud telefonie gaat het om My-Connect Telepo, My-Connect Xelion, My-Connect Mitel Subscription, My-Connect Nexxt en My-Connect Unify PayGo.”
4. Klanteigendom ligt bij de reseller
“We kunnen dit niet vaak genoeg zeggen: BusinessCom levert uitsluitend aan business partners, nooit aan eindklanten”, zegt Derc van Mierlo. “Onze diensten zijn wholesale al dan niet whitelabel. Dat betekent dat je als reseller vrij bent je eigen propositie te maken met onze diensten. Wij factureren namelijk nooit aan eindklanten. Het klanteigendom ligt volledig bij onze partners.”
5. De ondersteuning van BusinessCom
Resellers staan er nooit alleen voor bij BusinessCom. Eric de Jongh: “We zijn een kennishuis. De business partner kan bij BusinessCom op meerdere facetten op onze ondersteuning rekenen. Als partnermanager staan we je graag bij met zowel strategisch advies als concreet bij klantprojecten. Ons Sales- en Presales-team van 20 professionals ondersteunt partners bij het commerciële proces en het maken van de juiste business case. Wat betreft aftersales staat ons Binnendienst-team van 3 personen voor je klaar om alle eerstelijns vragen op te vangen. En voor de meer complexe vraagstukken en 24/7 technisch support staat ons technische team van 12 professionals gereed. Allemaal met de korte lijnen die iedereen van BusinessCom kent: persoonlijk én professioneel.”
6. Het is leuk om met BusinessCom samen te werken
De laatste reden voor partners om voor My-Connect te kiezen, is op en top BusinessCom, vindt Derc van Mierlo: “Mensen doen zaken met mensen. We zijn graag samen met onze partners succesvol, we gaan door het vuur voor onze partners, maar maken ook graag een hoop lol samen. Zo hebben we regelmatig mooie evenementen die we met partners bezoeken, zoals de Formule 1, Vudel, het EK Voetbal, we hebben met onze collega-partnermanagers zeer veel My-Connect Snoepboxen bij partners afgeleverd en elk najaar brengen we traditioneel de Veghelse Krollen rond.”
Op de foto Eric de Jongh (links) en Derc van Mierlo, partnermanagers bij BusinessCom.
Dit artikel is gepubliceerd in ITChannelPro 5, 2024