Met het integreren van telefonie met CRM-applicaties kun je als reseller je klanten waardevolle extra functionaliteit bieden. Met behulp van CloudCTI zijn de telefonieoplossingen My-Connect Telepo en My-Connect Xelion gekoppeld met honderden applicaties. Jan Kees Lantsheer van CloudCTI vertelt waarom dit relevant is.
Allereerst: hoe staat het met de vraag uit de markt voor het koppelen van CRM en telefonie?
Jan Kees Lantsheer: “Het is steeds belangrijker voor de telefoniegebruiker dat alle business- en communicatietools die hij gebruikt, samenwerken en geïntegreerd zijn. Hierdoor wordt het werk efficiënter, klantvriendelijker en worden er minder fouten gemaakt. Kortom, de concurrentiekracht neemt toe, en dan hebben we het nog niet over het grotere werkplezier dankzij fijne applicaties.”
Zie je in bepaalde verticals of segmenten een grotere vraag hiernaar?
“Eigenlijk zijn praktisch alle branches gebaat bij telefonie-CRM integratie, of het nu in de zorg is, zakelijke dienstverlening, automotive of natuurlijk generieke CRM’s. Wel is het zo dat partners heel succesvol kunnen zijn als zij goed gebruik maken van een branche-specifieke integratie en daarmee focus geven aan hun marketing.”
Waarom is de integratie van cloud-telefonie met CRM relevant voor resellers?
“In de eerste plaats omdat de markt erom vraagt. Je kunt als reseller niet meekomen als je dergelijke innovaties niet meeneemt in je aanbod en in de meeste gevallen is het ook een eis of een wens in RFP’s; je zal dan in je offerte een oplossing moeten bieden.”
CloudCTI heeft een koppeling voor My-Connect Xelion en My-Connect Telepo. Waarom deze twee?
“Beide systemen zijn technologisch vooruitstrevend en hebben een sterk distributiekanaal zoals BusinessCom bewijst. Daar sluiten we graag bij aan, gezien onze distributiestrategie die erop gericht is met een compleet aanbod bij de reseller te komen, ook wat betreft provisioning. Het moet voor de reseller zo eenvoudig mogelijk worden gemaakt en daar hoort ook one-stop-shopping bij.”
Met welke pakketten kan met CloudCTI My-Connect Xelion en My-Connect Telepo gekoppeld worden?
“Te veel om op te noemen: honderden. En het worden er bijna wekelijks meer. Onze missie is alles toevoegen waar de markt om vraagt, zonder hiervoor extra kosten te berekenen.”
Wat moet je er voor doen als reseller om met CloudCTI aan de slag te gaan?
“Wij hebben onlangs vernieuwde tools toegevoegd zoals een nieuw Reseller Dashboard en de Webconfigurator waarmee resellers zonder veel training eenvoudig de CloudCTI-dienst kunnen implementeren bij hun klanten. De super geavanceerde provisioning van BusinessCom doet de rest.”
Meer weten over de mogelijkheden van CloudCTI voor My-Connect Telepo of My-Connect Xelion? Neem dan contact op met een van onze partner managers.