Telecom Business Magazine interviewde Alain Huys van Mitel en Pieter van Eldonk over 20 jaar partnership tussen Mitel en BusinessCom: “Durven veranderen, samenwerken, keuzes maken en partnerschap serieus nemen. Dát is wat de samenwerking tussen Mitel en BusinessCom al twintig jaar vooruit helpt.”
Al meer dan twee decennia werken BusinessCom en Mitel samen aan innovatieve communicatieoplossingen. Deze strategische samenwerking heeft geresulteerd in een verdrievoudiging van de gezamenlijke omzet en biedt partners toegang tot een compleet ecosysteem voor moderne bedrijfscommunicatie.
De afgelopen jaren voltrok zich een stille revolutie in het verdienmodel binnen de communicatiebranche. Waar voorheen forse investeringen in telefonie- en communicatiesystemen gangbaar waren, stappen steeds meer organisaties over op abonnementsvormen. BusinessCom anticipeerde hier al vroeg op. “Tien jaar geleden begonnen we met onze eerste recurring business, een Cloud Telefonie-oplossing van Mitel”, blikt Pieter terug. Inmiddels levert het bedrijf abonnementen voor alles van toestellen en switches tot connectiviteit en softwarelicenties. “Zo maken we het voor de reseller schaalbaar en beheersbaar.”
Die aanpak blijkt effectief: in Nederland is inmiddels zo’n 90% van de deals subscription-based. België loopt daarin iets achter, maar de trend is onmiskenbaar. Alain bevestigt de verschuiving: “Vroeger waren we puur capex. Nu geven we onze klanten de vrijheid en BusinessCom helpt daarbij. Ze hebben veel ervaring met cloud, ook van andere aanbieders, plus een eigen oplossing. We hebben al licentiemodellen, waar BusinessCom waarde toevoegt door het completeren van de dienst.”
Lees het volledige interview met BusinessCom en Mitel in TBM hier
Op de foto: Alain Huys, Country Manager Belgium, Netherlands & Luxembourg Mitel (links) en Pieter van Eldonk, directeur BusinessCom.