Blijf op de hoogte

Nieuws & Acties

Nieuws & Acties

Interview TBM Magazine met My-Connect-partner Protect

Interview TBM Magazine met My-Connect-partner Protect

Björn Dinslage van Protect is door TBM Magazine geïnterviewd over zijn ervaringen met BusinessCom en My-Connect. Björn werkt al bijna 20 jaar bij Protect, momenteel als Telecom & ICT Engineer. In die rol is hij medeverantwoordelijk voor het portfolio. Eind 2023 is door Protect besloten om de complete Telecom & ICT klantenbase van ruim 400 bedrijven te migreren naar My-Connect.

Dit jaar staat bij BusinessCom in het teken van ‘All You Need Is My-Connect’, omdat de vele cloud-diensten binnen My-Connect, de gebruiksvriendelijke portal, de hardware-distributie en de persoonlijke ondersteuning een gouden combinatie zijn volgens de distributeur. Om te beoordelen of dit ook zo wordt ervaren door de reseller, ging TBM het gesprek aan met Björn Dinslage van Protect en Roy Bramer van BusinessCom.

Björn werkt al bijna 20 jaar bij Protect, momenteel als Telecom & ICT Engineer. In die rol is hij medeverantwoordelijk voor het portfolio. Protect levert met meer dan 40 medewerkers vanuit drie vestigingen (Tilburg, Bladel en Urk) Beveiliging, Telecom & ICT aan de zakelijke markt.

Protect koopt al een goede 15 jaar telecomhardware in bij BusinessCom. Echter werden diensten als cloud telefonie, mobiele telefonie, internetconnectiviteit en SIP trunking bij een andere dienstverlener ingekocht. Omdat Protect ontevreden was over de diensten en de support van deze provider, is eind vorig jaar besloten de complete Telecom & ICT klantenbase van ruim 400 bedrijven te migreren naar My-Connect. Stap voor stap worden de klanten nu overgezet op My-Connect Telepo, My-Connect Xelion, My-Connect Mobile, My-Connect Connectivity en My-Connect Trunking.

My-Connect Telepo en My-Connect Xelion
“We zijn tot deze keus gekomen dankzij het goede advies van Roy Bramer en Shèr Hendrix van BusinessCom”, vertelt Björn Dinslage. “My-Connect Telepo heeft veel mogelijkheden en is breed programmeerbaar. Daarnaast hebben we ook voor My-Connect Xelion gekozen dat weer perfect bij een ander klantprofiel past en erg eigentijds oogt voor de klant.”

Is Dinslage het eens met de slogan ‘All You Need Is My-Connect?’ “In zekere zin wel, want echt fijn aan BusinessCom en My-Connect is dat ze zoveel verschillende producten en diensten hebben die we vanuit één plek kunnen inkopen en waarbij we één aanspreekpunt hebben, ook voor ondersteuning. Dat is echt een kracht. Er is voor ons keus en zo kunnen we onze klanten heel veel bieden. Wanneer we de migratie van onze klanten hebben afgerond, bekijken we de andere diensten van My-Connect.”

De liefde komt overigens van twee kanten; ook BusinessCom is blij met een partner als Protect. Roy Bramer, bij BusinessCom medeverantwoordelijk voor My-Connect Telepo en de My-Connect Portal: “Protect is voor mij wel een speciale partner. Dat komt vooral omdat ze de My-Connect Portal over de volle breedte benutten en ons voorzien van positieve feedback en verbeterpunten. En natuurlijk zijn we blij dat ze veel van onze Cloud-diensten omarmd hebben. Daarnaast is het contact gemoedelijk.”

Migratie naar My-Connect valt mee
Björn vult aan: “Er is respect voor elkaar en we kunnen alles tegen elkaar zeggen. Het fijne aan BusinessCom is dat de dienstverlening niet om 17.00 uur stopt.” Een goed voorbeeld is volgens hem de migratie van de klantenbase naar My-Connect: “Met porteringen moet je soms ook midden in de nacht contact hebben.”

De migratie van de klantenbase naar My-Connect is Björn tot nu toe erg meegevallen: “Zeker omdat het een migratie van honderden bedrijven is, maar uiteindelijk is het niet zo spannend: het is een plan schrijven en gaan. De samenwerking met BusinessCom is hierbij heel goed. In zo’n groot project gaat er altijd wel iets mis maar het gaat erom hoe je het samen oplost. Er is openheid naar elkaar en er worden geen loze beloften gedaan door BusinessCom.”

De My-Connect Portal
Bij de doorontwikkeling van de My-Connect Portal heeft Björn Dinslage een belangrijke rol gespeeld, zegt Roy Bramer: “We wilden de portal integreren in de webshop, maar het wel zo gebruiksvriendelijk mogelijk houden. Björn heeft hierbij erg goede feedback gegeven.” Björn: “Goed om te zien hoe BusinessCom in korte tijd verbeteringen heeft doorgevoerd zoals de gebruiksvriendelijkheid en het beveiligen van de trunks met kredietlimiet. De portal is overzichtelijk, echt gericht op gemak voor de business partner. Tegelijkertijd is er de flexibiliteit om de portal in te richten zoals je wil. Denk aan prijsafspraken met je klanten, je eigen product samenstellen, eigen look & feel op de facturen. Dat is heel mooi, maar ook de ISRA-checks, postcodechecker en porteringsmodule maken ons werk makkelijker.”

My-Connect aanbevelen?
Zou Björn My-Connect aanraden aan andere resellers? “Absoluut en dat heb ik al meermaals gedaan bij collega-partners. Sommigen zijn ook met My-Connect gestart voor nieuwe klanten, maar durven het migratietraject van de klantenbase nog niet aan. Dat vind ik niet terecht. Want als ik terugkijk naar de migratie tot nu toe, dan heeft het inderdaad wat avonduren gekost – maar zo spannend als iedereen denkt, is het niet. De voorbereiding en de afstemming met BusinessCom moeten goed zijn.”

Waarom zou Björn My-Connect en BusinessCom aanraden? Björn: “Elk product heeft zijn plus- en minpunten. Wat BusinessCom onderscheidt, is vooral de service om mee te denken, iets op te lossen en het doorontwikkelen van producten. Dan zit je bij een goede partij, zo simpel is het. Het maakt niet uit wie je bij BusinessCom spreekt, iedereen daar zet zich in voor de business partner. Dat is de grote kracht van BusinessCom.”

Op de foto: Björn Dinslage van Protect (rechts) en Roy Bramer van BusinessCom

Dit artikel is gepubliceerd in TBM Magazine van september 2024


Meer weten?

Stel uw vraag via de button of bel naar +31 413 72 42 00