Blijf op de hoogte

Nieuws & Acties

Nieuws & Acties

Mitel Case Study: Hanssens Beyond Telecom

Mitel Case Study: Hanssens Beyond Telecom

 

 

Hanssens beyond telecom is een full servicepartner op gebied van telecom en communicatie binnen de zakelijke markt. Waarbij ze voorheen genoemd werden als ‘Hanssens telecom’ ze hebben als familiebedrijf er bewust voor gekozen om een kleine naamswijziging door te voeren. Dit mede omdat de groei en innovatie van nieuwe technieken ervoor heeft gezorgd dat bedrijfscommunicatie hedendaags veel meer is dan alleen telecom. 

Hanssens is al 30 jaar Mitel partner, dat zegt wel wat over kennis en kunde waarover Hanssens beschikt. Tom van Acker is als Salesmanager verantwoordelijk over het commerciële gedeelte van het bedrijf. Hij geeft aan dat in deze sector het van belang is om een totaaloplossing te bieden aan klanten, om klanten volledig te kunnen ontzorgen. Zoals Tom aangeeft is ‘ontzorgen’ een redelijk clichématig woord. Maar ze willen er alles voor doen, om te zorgen dat klanten niet wakker hoeven te liggen, over alles wat met communicatie te maken heeft. Of dat nu video, telefonie of Unified Communications is. Zolang de klant zich maar kan focussen op hun eigen business.

Doordat Hanssens zich al meer dan 30 jaar met telefonie bezighoudt en al meer dan 12 jaar met UC en videocommunicatie is het een logisch gevolg dat projecten worden aangevuld met eigen ontwikkelingen. Hanssens heeft namelijk de beschikking over een eigen R&D afdeling, waarbij ze ontwikkelingen en integraties maken op het Mitel platform. Ze kunnen hierdoor alle vragen van de klant vervullen. Hanssens is een familiair bedrijf en is er trots op dat ze al 30 jaar partner zijn van Mitel. Tom geeft aan dat Hanssens als betrouwbare partner het liefst voor een aantal echt goede leveranciers kiest en daarmee een partnerschip opbouwt, dan altijd maar voor de best geprijsde oplossing te kiezen.

Hanssens heeft onlangs de ‘Mitel MiVoice Office 400’ oplossing opgeleverd bij welzijnshuis Motena. Berber D’Haene, Service desk manager bij Motena is verantwoordelijk voor de helpdesk en zorgt ervoor dat de problemen op gebied van communicatie en IT worden opgelost bij medewerkers. Berber vertelt dat ze 4 jaar geleden zijn verhuisd naar een nieuw gebouw en ook direct wilde starten met het nieuwe werken, waarbij medewerkers onafhankelijk zijn van werktijden en locatie. De telecommunicatie was daarbij een grote uitdaging. Ze moesten ervoor zorgen dat de vele telefoongesprekken en het gehele telefonieproces soepel zou gaan verlopen. En dat mensen vanuit huis of een andere locatie telefoongesprekken konden aannemen en doorverbinden. Daarvoor zijn ze dus bij Mitel en het ‘Mitel MiVoice Office 400’ platform terechtgekomen.

Door deze oplossing hebben ze ervoor kunnen zorgen dat de gesprekken verdeeld wordt naar 3 agents binnen Motena, die vervolgens de gesprekken doorschakelen naar andere behandelaars of collega’s. Voor het gebruik van deze oplossing was er een risico dat ze het grote aantal telefoongesprekken niet op een klantvriendelijke manier konden verwerken. Toen Hanssens in beeld kwam, hebben ze Motena snel de juiste ondersteuning kunnen bieden. Dankzij de operator software kunnen de medewerkers de gesprekken snel verwerken, waardoor het aannemen, in de wacht zetten en het doorschakelen naar de juiste personen kinderspel is geworden. Klanten doorlopen hierdoor op de juiste manier het telefonieproces.

Ook stad Roeselare is een klant van Hanssens en maakt gebruik van het ‘Mitel MiVoice Office 400’ platform. Vanwege de bouw van een gloednieuw stadskantoor moesten de medewerkers van de stadsdiensten, tijdelijk uitwijken naar de bibliotheek ARhus. Dankzij de flexibiliteit van het platform konden alle medewerkers weer snel aan de slag. Omdat Roeselare ook gebruik maakt van het meldpunt 1788, een telefoonnummer dat bewoners gratis kunnen bellen bij vragen en meldingen, moeten medewerkers de telefoongesprekken snel kunnen afhandelen. Het telefoonnummer 1788 is in de stad breed gecommuniceerd en zorgt voor veel telefoonverkeer. Op elke computer van de medewerkers die in de eerste lijn zitten is MiVoice geïnstalleerd, die waardevolle informatie geeft in de beschikbaarheid (presence) van collega’s. Gesprekken kunnen hierdoor snel op de juiste manier doorverbonden worden.

Tom van Acker geeft aan dat ‘Mitel MiVoice Office 400’ de basis vormt van het communicatieplatform en aangevuld kan worden met andere diensten. Hanssens zoekt voor hun klanten naar de verschillende mogelijkheden en krijgt bij specifieke vragen ondersteuning van de distributeur BusinessCom en leverancier Mitel. Tom vertelt dat BusinessCom, Hanssens in een adviserende rol heeft ondersteund en ervoor heeft gezorgd dat het project uitvoerbaar was. De timing van levering en het voorraadbeheer zijn daarbij erg belangrijk. Maar ook het advies op de technische samenstelling van de oplossing die Hanssens bij de klant heeft kunnen aanbieden.

Remco Bakkeren ‘General manager BeLux’ werkt inmiddels 19 jaar voor BusinessCom in België en Luxemburg. Zoals hij aangeeft is BusinessCom distributeur van zo’n 35 verschillende merken en doen alles wat betrekking heeft als ‘Value Added Distributor’ (VAD) tot toegevoegde waarde. Hierbij staat het toevoegen van waarde aan verschillende producten of diensten, het adviseren en het bouwen van een goede zakenrelatie centraal. De samenwerking tussen BusinessCom en Hanssens is een aantal jaren geleden gestart. Vanuit het verleden werkte Hanssens al met Mitel, maar vanwege de toegevoegde waarde die BusinessCom aan partners te bieden heeft, besloot Mitel om BusinessCom als distributeur ertussen te plaatsen. En dat is een samenwerking die vanaf dag één al een enorm brede invulling heeft gekregen.

Hanssens gaat zich in 2022 focussen op het ‘inspiration center’, waar ze binnen hun bedrijfspand in hebben geïnvesteerd. Ze willen hier alle hun nieuwe ontwikkeling, innovaties en integratie aan klanten tonen, die ze zelf ontwikkeld hebben voor op het Mitel platform.


Meer weten?

Stel uw vraag via de button of bel naar +31 413 72 42 00