Blijf op de hoogte

Nieuws & Acties

Nieuws & Acties

UNIVERGE BLUE definitief over van NEC naar Intermedia

UNIVERGE BLUE definitief over van NEC naar Intermedia

Intermedia Cloud Communications en NEC hebben een definitieve overeenkomst gesloten om de UNIVERGE BLUE UCaaS- en CCaaS-activiteiten van NEC over te nemen.

Intermedia Cloud Communications heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan met NEC om de Unified Communications as a Service (UCaaS) en Contact Center as a Service (CCaaS)-activiteiten van NEC in Noord-Amerika en de partnerrelaties van NEC in Europa over te nemen.

Het volledige Engelstalige persbericht van Intermedia is hier te lezen.

Intermedia en NEC geven aan dat deze overgang naadloos zal verlopen voor NEC-partners en -klanten, aangezien zij al gebruikmaken van NEC-versies van Intermedia’s UC-oplossingen. NEC zal in Japan en Australië zijn UCaaS en CCaaS activiteiten blijven beheren in samenwerking met Intermedia.

De transactie bouwt voort op het strategische partnerschap tussen Intermedia en NEC, dat in 2020 begon. De afgelopen vier jaar, toen bedrijven steeds meer overstapten van on-premises communicatiesystemen naar flexibele cloudoplossingen, hebben de twee bedrijven samengewerkt om innovatieve cloud communicatieoplossingen op de markt te brengen onder het merk NEC UNIVERGE BLUE, waarvan duizenden bedrijven wereldwijd gebruik maken.

Intermedia blijft dezelfde producten en service leveren aan klanten en partners. Bovendien neemt Intermedia bij het afronden van de transactie de verantwoordelijkheid op zich voor de bestaande UCaaS- en CCaaS-partner- en klantcontracten van NEC, evenals alle aspecten van de partnerrelaties van NEC, inclusief het rechtstreeks leveren van uitgebreide technische, verkoop-, marketing- en factureringsondersteuning aan partners en klanten.

Belangrijke punten van de aankondiging
• Naadloze overgang:
Intermedia streeft ernaar een soepele overgang te leveren voor alle NEC-klanten en -partners. NEC-klanten maken al gebruik van het Intermedia-netwerk en de oplossingen met de merknaam NEC UNIVERGE BLUE. Bestaande serviceovereenkomsten, contracten en ondersteuningsregelingen blijven tijdens de integratie van kracht om de continuïteit van de service te waarborgen.

• Geen wijziging in partnerschapsmodellen:
Of partners nu het Agency-, Rev Share (Co-Op)- of Customer Ownership (CORE)-model gebruiken, hun voorkeursmodel wordt ondersteund. Partners blijven profiteren van zeer aantrekkelijke economische voorwaarden en de mogelijkheid om eigenaarschap van hun klantrelaties te behouden.

• Verbeterd klant- en partnernetwerk:
NEC-partners profiteren van verkoop, marketing en technische ondersteuning, evenals alle tools die nodig zijn om uitstekende waarde te leveren aan hun klanten. Bestaande Intermedia-partners profiteren van een sterker en uitgebreider netwerk, waardoor nieuwe marktkansen en toegang tot een breder scala aan bronnen worden geopend. Dit uitgebreide netwerk zal een grotere samenwerking en kennisdeling tussen partners vergemakkelijken, waardoor de algehele serviceverlening en innovatie worden verbeterd.

• Uitgebreid wereldwijd bereik: de integratie opent nieuwe inkomstenstromen en versterkt Intermedia’s concurrentievoordeel op de wereldwijde markt voor cloud communicatie.

• Bekroonde producten, ondersteuning en betrouwbaarheid van wereldklasse:
Intermedia’s UC-oplossingen en -platform worden nog steeds erkend door toonaangevende vakbladen en analisten – waaronder PC Magazine, U.S. News & World Report, USA Today, Forbes, UC Today, CRN, Frost & Sullivan en Aragon – voor superieure prestaties en ondersteuning. Intermedia’s J.D. Power-gecertificeerde 24/7 technische ondersteuning en 99,999% uptime service level agreements zijn beschikbaar voor alle directe klanten en partners, wat zorgt voor service en ondersteuning van wereldklasse.

• Pad naar cloudmigratie voor on-premises klanten:
Voor NEC-partners die de NEC UNIVERGE BLUE-business vertegenwoordigen en ook on-premises klanten hebben, zet Intermedia zich in om deze partners te ondersteunen bij het faciliteren van een soepele overgang naar de cloud. Door gebruik te maken van de sterke relatie die is opgebouwd door jarenlange samenwerking, zal Intermedia de benodigde tools, middelen en toegewijde ondersteuning bieden om ervoor te zorgen dat partners hun klanten vol vertrouwen door het migratieproces kunnen begeleiden. Deze overgang stelt klanten in staat om te profiteren van de nieuwste cloud communicatietechnologieën met continuïteit en innovatie in gedachten.

De transactie zal naar verwachting eind september 2024 in de Verenigde Staten en Canada worden afgerond, waarna Europa naar verwachting in de komende weken zal volgen. Aanvullende details over de overgang worden de komende dagen en weken rechtstreeks gedeeld met NEC- en Intermedia-klanten en -partners.

Wanneer er meer duidelijkheid is over de details zal BusinessCom de partners een-op-een een toelichting geven hoe de toekomst eruit komt te zien.


Meer weten?

Stel uw vraag via de button of bel naar +31 413 72 42 00