In een markt vol UC-platforms en complexe integraties, kiest BXT Telecom + ICT voor specifieke klantgroepen bewust voor de eenvoud van ClearVox. Directeur Ton Mussert legt uit waarom dit cloud-telefonieplatform perfect aansluit bij hun retailgerichte aanpak.
BXT telecom + ICT is opgericht in 2003 en is uitgegroeid tot specialist op het gebied van telefonie- en netwerkoplossingen. BXT levert, installeert en onderhoudt producten van diverse topfabrikanten en zorgt altijd voor de oplossing die het beste bij een klant past.
Hoewel BXT zeker ook complexere oplossingen levert, zag directeur Ton Mussert dat in bepaalde marktsegmenten behoefte is aan eenvoud. “Niet alle klanten hebben Unified Communications nodig”, stelt Ton. “Wij zijn sterk in retail, en die klanten willen gewoon goed werkende telefonie zonder poespas.”
De zoektocht naar eenvoud
In dit kader besloot BXT Twee jaar geleden om ClearVox toe te voegen aan het portfolio, verkrijgbaar via BusinessCom onder de naam My-Connect Nexxt. “Ik zocht een makkelijkere oplossing, die intuïtiever is voor zowel klant als voor ons”, vertelt Ton Mussert. Die eenvoud bleek precies te zijn wat een deel van zijn klantenkring nodig heeft.
BXT werd al snel succesvol met de ClearVox-oplossing, met als bewijs het winnen van de award voor Best My-Connect Nexxt Partner 2024.
“Klanten die we naar My-Connect Nexxt hebben omgezet hebben we nooit meer gehoord met klachten of vragen”, aldus Ton. “ClearVox is echt een puur cloud-telefoniesy¬steem en ook als on premise oplossing verkrijgbaar. De telefoniefuncties die je nodig hebt, zitten erin en verder geen poespas. Maar mocht je als klant meer willen, dan kunnen eenvoudig features toegevoegd worden zoals Call Center, mobiele apps en koppelingen met CRM-systemen. Het tekent de veelzijdigheid van Clearvox.”
Vertrouwde werkwijze, moderne technologie
Voor een ervaren speler als BXT, met jarenlange expertise in telefonie, was het belangrijk dat het nieuwe platform aansloot bij hun bestaande kennis. “Ook qua programmeren lijkt het veel op een telefooncentrale”, legt Ton uit. “Telefonie heeft door onze jarenlange ervaring weinig geheimen voor ons, maar toch werkt het ClearVox-platform voor ons prettig.”
De kracht van een goede partnership
Naast de technische voordelen van ClearVox, benadrukt Mussert het belang van de samenwerking met BusinessCom. “Het bestelproces bij BusinessCom gaat soepel. De samenwerking is een heel treintje dat soepel rijdt – dat mag je ook niet vergeten in de hele keten: het bestelproces, de back office.”
BXT bestelt via BusinessCom niet alleen ClearVox, maar ook hardware van vendoren als Yealink, Omada, Mitel/Unify en Gigaset, plus aanvullende diensten zoals connectiviteit. “Diensten als connectiviteit, SIP-trunking en ClearVox bestellen we allemaal via de overzichtelijke portal die geïntegreerd is met de webshop voor de hardware”, vertelt hij.
Perfecte balans in performance, pricing en features
Voor BXT vormt ClearVox de ideale mix. “Qua performance, pricing en features valt ClearVox precies goed in alle categorieën. Zeker voor de klanten die puur telefonie nodig hebben”, stelt hij. Een belangrijk voordeel is de mogelijkheid tot whitelabeling: “We kunnen het whitelabel in de markt zetten, zodat het onze klant wordt en niet de klant van een vendor.”
Het beste compliment: stilte
Wanneer Ton Mussert wordt gevraagd naar feedback van eindgebruikers over ClearVox, moet hij lachen. “Dat is het grappige: niks. Weet je waarom? Omdat het goed werkt.”
Samenvattend: “ClearVox is een vooraanstaande oplossing die goed is in te zetten wanneer je het voor je klanten eenvoudig moet blijven. En wil je klant meer, dan is het met ClearVox eenvoudig opschalen qua functionaliteit.”
Op de foto: Ton Mussert (tweede van rechts neemt de award voor Best My-Connect Nexxt Partner 2024 in ontvangst.